Zákon č. 184/1999 Z.z. o používaní jazykov národnostných menšín - platné znenie k 1.11.2011
Text zákona č. 184/1999 Z.z. o používaní jazykov národnostných menšín v znení zákona č. 204/2011 Z.z. redakčne spracovaný na stránke UčPS.
Návrh zákona o organizovaní športových podujatí v medzirezortnom pripomienkovom konaní.
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR predložilo 13.8.2013 do medzirezortného pripomienkového konania návrh nového zákona o organizovaní športových podujatí, ktorý má nahradiť doterajšiu právnu úpravu v zákone č. 479/2008 Z.z.
Návrh zákona bol vypracovaný v spolupráci s medzirezortnou pracovnou skupinou zloženou zo zástupcov Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky, Slovenského futbalového zväzu, Slovenského zväzu ľadového hokeja, Združenia miest a obcí Slovenskej republiky a ďalších subjektov z verejnej sféry, športovej sféry i akademickej sféry po dôkladnej analýze stavu problematiky v Slovenskej republike a po širokej vecnej diskusii.
Novela zákona o športe potvrdila správnosť právnoekonomickej analýzy UčPS k financovaniu športu.
Zmenu v právnej úprave financovania športu schválil slovenský parlament 30.11.2017 na základe pozmeňovacieho návrhu poslanca Tibora Jančulu uplatneného k návrhu poslancov Národnej rady SR Tibora Janulu, Dušana Tittela, Ľubomíra Petráka a Dušana Galisa na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2016 Z. z. (parlamentná tlač 718).
Schválená zmena len potvrdila správnosť právno-ekonomickej analýzy UčPS, ktorú UčPS zaslala pani ministerke školstva, vedy, výskumu a športu na využitie pri príprave štátneho rozpočtu na rok 2018.
Novela zákona o športe potvrdila správnosť právno-ekonomickej analýzy UčPS k financovaniu športu, podľa ktorej sa javí, že v návrhu rozpočtu ministerstva školstva na šport (program 026) chýba 3 716 950 EUR.
Definujme (ne)definovateľné - profesionálny, poloprofesionálny a amatérsky výkon športovej činnosti
Autor sa v predkladanom príspevku snaží uvažovať o možnosti vyvrátenia tvrdenia, že športová činnosť je len jedna a nie je možné ju ďalej deliť na jej ďalšie - akési podskupiny či formy. Na základe vzťahu medzi športujúcim subjektom a športovým klubom či iným subjektom, na základe odplatnosti, prípadne na základe neexistencie týchto skutočností uvažuje o možnosti rozdelenia športovej činnosti na jej ďalšie druhy. Formuluje definíciu profesionálneho výkonu športovej činnosti, poloprofesionálneho a amatérskeho výkonu športovej činnosti.
Hospodárenie SFZ podľa návrhu stanov Slovenského futbalového zväzu
EURÓPSKA ÚNIA A JEJ POLITIKY V OBLASTI ŠPORTUMagOff
Vlastné počiatky európskeho záujmu o šport sú spojené s právne nezáväznými dokumentmi: Adoninovou správou komisie pre Európu občanov z roku 1985, ktorá prvá upozornila na význam športu v EÚ, a ďalšími dvoma správami – Larivovou (1994) a Packovej (1997). Z nich prvá trvala prísne na dodržiavaní práva aj v oblasti športu. Druhá správa už bola formulovaná inak, a dokonca volala po uznaní špecifického charakteru športu a autonómie športového hnutia.
V zmluve z Amsterdamu (1997) sa pritom šport už dostal do príloh, resp. nezáväzných záverečných protokolov: Deklarácia č. 29 výslovne uznala sociálnu hodnotu športu. V roku 1997 (13. júna) zároveň Európsky parlament prijal rezolúciu o úlohe EÚ v oblasti športu.
Model korporátnej kultúry ako perspektívny model riešenia trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb
Cieľom tohto príspevku je opätovné podnietenie diskusie o inštitúte trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb, nakoľko jeho súčasná právna úprava je veľkou časťou právnej obce vnímaná ako nevyhovujúca. Pritom súčasný stav v spoločnosti svedčí o tom, že precízna úprava tohto inštitútu je viac ako potrebná.